Min värld

Jag skulle vilja visa er min värld
Den må vara både ful och smutsig, men
den är ju, 
så oändligt vacker. 

Ni lever inte som jag,
era nätter kan aldrig vara så förföriskt
intensiva som mina.

Era andetag kan omöjligt vara lika
djupa och befriande
som de jag tar innan jag skriker.

Era fall är aldrig lika hårda, men era
berg
heller inte lika höga.

Eran frost är aldrig fylld av eld
som pånyttskapar ur total förödelse
som i dansande rödtoner
delger jag dig evigheten.

Jag har ingen vilja att medverka i en
tyglad, omedveten existens
där miljoner gråzoner
aldrig leder till vitt.

Min vårld kallas galenskap av somliga,
som gladeligen lägger motgift på min
tunga
som domnar själen och normaliserar.

Men de känner inte till något...Om
frostens eldar
kan aldrig se skönhet i smuts
kan aldrig acceptera
gråzonernas eftersträvande vita.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...