Tänk på vem ni dömer

Stampa och trampa så mycket ni vill
Jag kliver upp igen
Försök bryta ner mig
Tyvärr jag är alldeles för stark
Jag har vinden i min rygg
De vänder nu
Allt förändras jag kommer tillbaks
Har inga höga förväntningar
Sånt leder bara till besvikelse
Ska ej förvänta mej nåt
Allt kommer nog med tiden


Vi lever i ett samhälle
Där de gäller att vinna
Där det gäller att roffa åt sig
Ta allt man ser
Ingen vill ha en förlorare
Så fort de går dåligt för nån
Ja då tittar man snett
Har en massa fördomar
Om folk som man inte vet nåt om
De är ju så fel helt fel
Idag kanske du sitter där med ordnat liv
Men om allt bara plötsligt rasar
Din vardag slås i spillror
Och vägen ut från all skit ej går att finna
Inget ljus bara mörker
Alla stänger sina öran
Ingen som vill höra din klagan
Du försöker hitta mod och tröst
Men allt är så svårt
Märker nu att dina krav på dig själv var för höga


Alla gör sitt bästa
Alla duger som dom e
Alla vill ha en bit av kakan
Många vill ha ännu mer än de
Vissa nöjer sej med de lilla
Olika e vi allihop
Men trots de så
Kan vi alla få en kris
Och sjunka lågt
Fattig som rik
Spelar ingen roll
Så fort man inte har koll
Så åker man dit
Och när det går utför
Ja då går det snabbt
Vägen tillbaka
Brukar va längst
Man vill så gärna
Men nåt i din kropp
Säger stopp
Hit men inte längre
Allt är slut
Dina krafter har sinat
Det finns absolut inget kvar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...